NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Rotační objekty

Rubrika: Half-Life & Counter Strike  
Vložil: hAssassin,  zobrazeno: 25998x

Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor. Hry Half-Life, CounterStrike 1.6



Na úvod:
Rád bych vás přivítal u mého prvního tutoriálu, který se na ceskemody.cz a zároveň vás požádal o omluvu některých chyb, které se mohou vyskytnout.

Dneska se podíváme na rotující objekty. Těmi může být spousta věcí od větráku počínaje a u různých plošin konče. My si vytvoříme jednoduchý větrák, který budeme moci vypnout a zapnou nějakým tlačítkem (ať si zopakujeme něco z milého tutoriálu).

Co k tomu bude zapotřebí? Nic moc. Jedna místnost, nějaký větrák, který si budeme moci vymodelovat, nebo použít mou vytvořený a nějaké tlačítko. A nesmím zapomenout na brush s texturou ORIGIN, o kterém jak víme, určuje osy otáčení. Takže hurá na to.

Místnost:
Popis místnosti, jsem vypustil již minule a dnes se k němu opět nebudu vracet, takže ji nechám na vás. Čili si vytvořte nějakou místnost, otexturujte a umístěte světlo a entitu info_player_start. Takže by měla vypadat nějak jako moje místnost na obrázku 1.

Nyní by bylo dobré aby byl náš větrák někde mimo naši místnost. V nějaké malé komůrce nad ní. Tak to bude vypadat, daleko realističtěji. Náš větrák bude mít rozměry 80x80x64 jednotek. Takže si vytvoříme kukaň, která bude veliká 96x96x80 jednotek. Texturu opět nechám na vás. Já jsem použil -1TNNL_RCK1. Pokud máme náš výklenek hotov, zarovnáme ho na střed naší místnosti, odstraníme dno a trochu si pohrajeme se stropem, aby bylo do něj vidět.

Pokud se vám bude chtít, můžete si trochu pohrát s hranami okolo výklenku a také přes něj umístit nějaké pletivo. Takže něco vytvořte. Opět to nechávám na vaší fantazii, pouze přikládám obrázek 3 pro ilustraci. A pochopitelně že pletivo převedeme na func_wall a nastavíme Render mode na solid a FX Amount (1 – 255) na 255. Nakonec dovnitř dáme nějaké to světlo. Já zvolil čtyři červená světla s jasem nastaveným na 200.

Větrák jako func_rotating:
Nyní následuje tvorba větráku. Nebude to nic složitého, ale přeci jen to bude chtít trochu píle. Náš větrák se bude skládat ze 4 listů vrtule, nějaké hřídele a brushe, který bude vše spojovat dohromady.

Pro ty co mají čas a trpělivost, je tady krátký popis. Hřídel bude veliká 2x2x54 jednotek, střed větráku bude mít 10x10x8 a konečně list vrtule 34x12x4. Výběr textury nechám na vás, já volím texturu s názvem STEEL. Nejprve vytvoříme list. Takže si uděláme brush o velikosti již zmiňovaných 34x12x4 jednotek. Poté ho vytvarujeme pomocí Clipping Tool [Shift+X] podle našich představ. Pro jistotu přikládám další obrázek včetně kót. Snad to z něho pochopíte. Následuje tvorba centrální části. Ta bude mít 10x10x8. Texturu může nechat stejnou nebo použít jinou. Já volím GENERIC015A. A opět ořežeme. Nakonec doděláme hřídel. Zbývá již zkopírovat listy vrtule a otočit tak, aby b pěkně seděly. Takže si označíme náš list a přetáhneme ho někam jinam, při čemž držíme stisknutý Shift. A list se nám zkopíroval. Poté pomocí Tools -> Transform [Ctrl+M] vyvoláme tabulku, kde do kolonky Z zadáme hodnotu 90° a potvrdíme. Náš list se nám otočil o požadovaných 90°. Přemístíme ho na svoje místo a opakujeme celý postup ještě dvakrát, dokud nebudeme mít hotové všechny 4 listy. Na závěr přikládám opět obrázek pro ilustraci.

Větrák máme hotový a zbývá, pokud už tak není, umístit ho do našeho výklenku. Stále je to pouze obyčejný brush. Nyní ho tedy musíme roztočit… Takže si vytvoříme brush s texturou ORIGIN a umístíme ho někam doprostřed našeho větráku. Poté vše vybereme a převedeme na entitu func_rotating. Základní vlastnosti této entity jsou:

func_rotating – záložka Class_info:

Name: jméno entity, pomocí kterého se na ni odkazujeme
Global Entity Name: globální jméno, které se používá pokud je třeba držet informace o entitě ve více mapách najednou
Rotation Speed: rychlost otáčení v jednotkách za sekundu
Volume (10 = loudest): hlasitost zvuku, který entita vydává (10 = nejhlasitější)
Friction (0 – 100%): hodnota znamená, jak má být povrch větráku kluzký; čím vyšší číslo, tam se po něm víc “smekáte“ (nechápete? já taky ne:)
Fan Sounds: že by zvuk, který bude vydávat náš větrák?
WAV name: pokud se nespokojíme s zvuky, které máme na výběr, můžeme vybrat libovolný zvuk s příponou WAV (pochopitelně, že ho musíme umístit do adresáře valve/sounds/
_minlight: minimální nasvícení, stejné jako Minimum light level
Damage inflicted when blocked: hodnota udává počet healthů, které vám větrák ubere, když se do něj chytnete (souvisí s nastavení ve Flags)

func_rotating – záložka Flags:

Start ON: po načtení mapy, bude větrák v chodu
Reverse Direction: větrák se bude otáčet v opačném směru než obvykle
X Axis: větrák se bude otáčet podle osy X
Y Axis: větrák se bude otáčet podle osy Y
Acc/Dcc: pokud je zaškrtnuto, bude se větrák po jeho aktivaci roztáčet a zrychlovat, nebo zastavovat a zpomalovat; jinak se roztočí okamžitě
Fan Pain: pokud se do něj zaseknete, bude vám ubírat zdraví, které je nastavené v Damage inflicted when blocked
Not solid: větrákem lze procházet, není pevný
Small/Medium/Large Radius: velikost poloměru, kde bude slyšet zvuk větráku

A náš větrák si nastavíme následovně:

Name: fan
Rotating Speed: 500
Volume (10 = loudest): 8
Fan Sounds: vyzkoušejte sami, ale určitě nějaký nastavte

Start ON: zaškrtneme (způsobí, že větrák bude v chodu po spuštění mapy)
Acc/Dcc: také můžete zaškrtnout, větrák se bude roztáčet a zpomalovat
Medium Radius: velikost poloměru zvuku, který větrák vydává

Tak, a náš větrák je hotov a tím je v podstatě celý tutoriál u konce. My si to ještě trochu zkomplikujeme tím, že do mapy umístíme tlačítko, kterým budeme náš větrák spouště a vypínat.

Tvorba tlačítka:
Tlačítko jsme vytvořili již minule, takže to vezmu velmi rychle. Vytvořte brush o velikosti 16x4x16 a umístěte ho někam ke zdi. Na jeho povrch umístěte texturu nějakého tlačítka (třeba +0BUTTON03) a převeďte na entitu func_button, kterou nastavte dle libosti. Jediné co je důležité nastavit je položka Target, do které napište jméno našeho větráku, tedy fan.

Závěr:
Tím je náš tutoriál na tvorbu rotujících objektů v samém závěru. Vytvořili jsme kvalitní větrák, který se po stisknutí tlačítka zastaví, nebo naopak spustí. Pokud chcete mít mapu ještě dokonalejší, přiraďte světlům, které jste umístili do výklenku k větráku do položky Name hodnotu fan, čímž docílíte toho, že se světla budou zhášet a rozsvěcet spolu s větrákem.

S rotačními předměty se setkáte na mnoha místech v Half-Life. Ve většině případů jde pouze o doplňky, které dělají mapu bohatší, ale někdy (vzpomeňte například na level Blast pit) se díky nim posunete o kousek dál k cíli. Pochopitelné, že entita func_rotating neslouží jen k tvorbě větráků, ale ke všem rotačním předmětům, které si jen dovedete představit. Pomocí této entity můžete vytvořit různé plošiny, točny, mostky… Prostě cokoliv, co uznáte za vhodné. A věřím, že přijdete na spousty věcí…

Soubory ke stažení:
Rotační objekty (bsp, map, rmf; 20kB)
Větrák (rmf; 4kB)

hAssassin
http://hlzone.czechgamer.com

 DISKUZE -- 5

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 23.08.2006 11:19:06 -- Phoenix-anon:  Chyba allocBlock: full  
Tahle chyba znamená to že mapa je moc velká.
Vyřešil tak že jsem označil celou mapu a zmenšil jsem ji v CTRL+M Scale na polovinu. 
 04.04.2006 15:49:11 -- Tommzs:  ...  
Dost dobrej tut....s těma mejma se můžu jit...:-D no...hold na to nemam tolik času a píšu je fakt v rychlosti... a ani už nemam čas je psát, ale snad se na něco zmůžu...holt klan(CSS), tvorba cs_2assault, tuty a příprava na zkoušky.. jak to má čl. zvládat? 
 04.04.2006 10:36:07 -- hAssassin:  Obrázky  
Problém s obrázky vyřešen s pomocí p2k. 
 01.04.2006 09:39:45 -- Mavi-anon:  Obrazky???  
Sice tyhle všechny základní věci umim, ale docela tady nemam videt obrazky :-D 
 28.03.2006 08:24:31 -- emil-anon:  super  
Konecne kompletne detailni tutorialy pro hl1 :o) 
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02242 sec. |