NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼
Vložil: p2k,  dne: 25.04.2016,  zobrazeno: 23356x  

Úvodem

Od doby, kdy Valve přestalo vyvíjet Worldcraft a Valve Hammer Editor (dále jen VHE) tak, aby splňoval aktuální potřeby levelmakerů pro tvorbu map a modifikací pro hry založené na enginu BSP architektury (Quake1-3, Half-Life) uteklo hodně času, přesto přetrvala ve světě poměrně silná základna levelmakerů, kteří tento typ enginu stále používají pro tvorbu svých her a modifikací. Za tuto dobu vzniklo a zaniklo pár editorů, které se snažily na tento úspěch navázat (např. Tread, který jsme zde kdysi také vyzkoušeli), ale žádný z nich (kromě editoru Quark) se zatím nedočkal dostatečně vřelého přijetí komunitou levelmakerů. Díky aktivitě programátorů z Ruska vznikl multiplatformní editor JackHammer (aktuální verze 11855), který se postupem času zdokonaluje, a již nějaký čas útočí na pozici plnohodnotné náhrady Worldcraftu/VHE v kategorii editoru map běžících na enginu výše uvedeném. Pojďme se tedy na něj podívat.

Instalace

Instalační soubory (Windows/Linux) si můžete stáhnout přímo ze stránek jackhammer.hlfx.ru/en. Instalace je jednoduchá, instalátor se sám zeptá na cesty ke spustitelným souborům jednotlivých her (případně je i sám najde).


Instalace - JackHammer

První spuštění a konfigurace

Při prvním spuštění vás přivítá známé prostředí (ty kteří znají Worldcraft/VHE), které se skládá ze čtyř oken, wireframe pohledy ze tří stran a jeden renderovaný 3D pohled. V mém případě si editor při instalaci sám nastavil cesty ke konfiguračním souborům hry Half-Life, takže otevřená mapa se ihned zobrazila. Viz obrázek.


Editační okno - JackHammer

Konfiguraci cest k herním souborům zobrazíte stisknutím klávesy F2 (nebo horní menu -> Tools -> Options). Při podrobnějším prozkoumání narazíte na větší možnosti nastavení, než nabízel VHE, což rozšiřuje komfort editace map. Mezi vlastnosti které mne potěšily na první pohled je zobrazování modelů v 3D pohledu, šíře záběru 3D pohledu, přehledně strukturovaná konfigurace adresářů, počet undo/redo hodnot, a spásná funkce autosave (není defaultně zapnuta, takže zapněte ihned po instalaci :)

Práce s editorem

Levé menu funkčních ikonek je rozvrženo stejně jako ve VHE. Ikonky jsou barevně provedeny jinak, nicméně funkce jsou stejné. To stejné platí také o horním menu. Přibyly ikonky pro rychlé otočení a rotaci objektu, nebo chytré umístění objektu k určité hraně (nejvyšší, nejvíce vpravo apod). Pěkné je také zapnutí a vypnutí transparentnosti některých speciálních textur (např. AAATRIGGER), nebo zapnutí/vypnutí průhlednosti u textur s modrým pozadím (typu zábradlí, žebřík).


Vypnutí/zapnutí průhlednosti - JackHammer

Nechybí samozřejmě zobrazení modelů přímo v mapách a také Vis Groups. U zvukových entit jsem zjistil že jdou i přehrát (za předpokladu že je máte v příslušném adresáři a ne v PAK souboru, jako já). Autoři doporučují také pro ukládání map používat jejich interní datovou strukturu map JMF. Samozřejmě lze používat i JMF nebo RMF, nicméně některé informace se mohou tímto exportem z mapy ztratit (např. vícenásobné VisGroups - tedy údaje z rozšířených funkcí editoru JackHammer). Na pravé straně najdeme okénka s volbou objektů i vylepšený prohlížeč s výběrem textur.

Resumé

Po více jak hodině práce v editoru jsem si velmi rychle osvojil návyky z VHE a mohu JackHammer doporučit jako adekvátní (a lepší) náhradu za VHE.
Co říci závěrem? JackHammer podle dostupných informací půjde využít také ve spolupráci s enginem Volatile 3D II, který v některých případech dohání Source Engine. Pro nezávislé projekty by to mohla být zajímavá volba, jen kdyby byl engine dostupný, což momentálně není.

Kam dál

- Podívejte se na kompletní přehled modifikací do her na našem webu
- Přečtěte si více zajímavých článků o tvorbě herních modifikací
- Buďte v obraze a sledujte novinky na webu www.ceskemody.cz
 DISKUZE -- 5

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 01.05.2016 16:26:58 -- p2k:  to ELjano  
Teda překvapilo mne, že to po těch 13 letech ještě někdo pozná. V přípravě je video z upravené verze Force Of Evil Directors Cut, takže zůstaň na příjmu. 
 30.04.2016 19:49:13 -- raoul-anon:  JackHammer  
Ja myslim ze Worldcraft mel jeste nejakou povedenou nejnovejsi betaverzi, ale mne desne stve u tohodle typu map ta kompilace. Quake mel dvacet dalsich editoru o kterych se tu nezminujes ale daji se najit na google. Jedine co mne ted uz zajima sou sandbox-type editory. Vidim co davam do sceny, edituju to ve scene a stisknutim jednoho tlacitka se objevim ihned ve hre a mohu testovat. Jit si varit caj pokazde kdyz bsp/vis kompiluje mapu, abych ji mohl otestovat a pak zas znovu editovat a takhle dokolecka porad ztracet cas... na to uz fakt v dnesni dobe nema snad nikdo naturu.  
 30.04.2016 15:29:49 -- ELjano-anon:  ...  
Pani, nečekal jsem, že po cca 13 letech uvidím screenshoty rozdělaných map z Force of Evil :D. Jinak Jackhammer mohu jen doporučit. 
 30.04.2016 15:10:02 -- ELjano-anon:  ...  
Pani, nečekal jsem, že po cca 13 letech uvidím screenshoty rozdělaných map z Force of Evil :D. Jinak Jackhammer mohu jen doporučit. 
 27.04.2016 09:17:35 -- deuterius-anon:  prekvapenie  
Len tak ďalej, palec hore! 
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
19.07.2018  od: p2k
13.07.2018  od: kuma
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
fy_bigiceworld
Counter Strike Source
08.07.2006
sQs challenges
Trackmania Nations
08.07.2006
Čeština do HL2 Episode One
Half Life 2
02.07.2006
Čeština do GTA:SA
Grand Theft Auto 3
04.09.2005
DMMP2
Half Life 1
06.01.2000

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.06964 sec. |