NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Virtuální realita naruby - [KumaBlog vol.2]

Rubrika: Virtuální realita  
Vložil: kuma,  dne: 13.04.2016,  zobrazeno: 32329x  

Docela mne baví poslední dobou číst na všech různých místech o skvělé a nově přicházející virtuální realitě, o jejímž největším problému se vlastně nemluví. Přitom pokud víte co hledat, najdete si informací o tomto nešvaru poměrně dost...

O co jde? Jde o tzv. lag - zpoždění, opožděná reakce mezi pohybem hráče a reakce VR setu - zobrazení obrazu/přehrání zvuku. Termín "lag", "lagování" je znám široké on-line hráčské obci, a zpravidla tuto odezvu definujeme časem v ms (milisekundách).

Jak "lag" vzniká? Vzniká celkovým součtem jednotlivých časů, které spotřebuje každá součástka celého VR setu, a to snímáním, vzorkováním, převáděním analogových dat do digitálních, jejich zpracováním v procesorech (samostatná kapitola) a následným opětovným převáděním na analogové vjemy (obraz/zvuk/apod.). Každá činnost spotřebuje určitý čas a cílem VR optimalizace je tyto časy snížit na absolutní minimum.

Tenhle LAG je něco, co už od počátku štvalo samotného Johna Carmacka, který se o tomto problému nebál psát a jeho snahou bylo stanovit mezní hodnotu, kdy smysly člověka zachytí zpoždění, resp. od jaké hodnoty je LAG akceptovatelný. V případě jeho výzkumu se za akceptovatelnou hodnotu dá považovat 20 ms a méně. Ostatně toto téma není pro Johna Carmacka nové, zpoždění mezi stiskutím klávesy a reakci hry řešil už v ID software v herních enginech.

Zajímavosti k tématu si ostatně můžete přečíst zde nebo zde. Příchod a obecné rozšíření Virtuální relity mezi masy běžných spotřebitelů nastane velmi brzy, už nyní je ale jasné, že tématem číslo jedna bude právě lag.

K uvedenému tématu mne obzvláště pobavilo jedno video, které přikládám níže.


 DISKUZE -- 1

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 14.04.2016 09:05:59 -- p2k:  lag  
Na videu je pouze simulace delší odezvy - jednalo se o experiment jak by to dopadlo, kdybychom v běžném životě pociťovali lag. Já VR nemám takže hodnotit nemohu, podle toho co píšeš by mne zajímalo, jestli s tím už máš nějakou zkušenost? 
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
19.07.2018  od: p2k
13.07.2018  od: kuma
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
The Matrix World
Max Payne 2
29.05.2004
Čeština do Far Cry
Far Cry
30.07.2004
Tenká žlutá linie
Operation Flashpoint
02.02.2006
Čeština do The Godfather
The Godfather
16.05.2006
Čeština do Trackmania Nations
Trackmania Nations
19.07.2006

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2025. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02515 sec. |