NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Co je to herní engine

Rubrika: Obecné téma  
Vložil: kuma,  dne: 17.04.2016,  zobrazeno: 23711x  

Herní engine je software sloužící k vývoji videoher. Termín herní engine se poprvé začal objevovat v polovině devadesátých let ve spojitosti s hrami typu FPS. Dobrým příkladem byla hra Doom od Id Software. Tato hra měla rozumným způsobem oddělené jádro (vykreslování 3d grafiky, detekce kolizí, audio systém…) a vlastní náplň hry (prostředí, zvuky, pravidla hry...). Toto rozdělení se ukázalo být velmi výhodné, když Id Software začal toto jádro licencovat dalším firmám. Ty se nemusely starat o nízkoúrovňové aspekty hry, a stačilo jim jenom vytvořit vlastní prostředí a vlastní pravidla hry. To velmi zrychlilo a zlevnilo vývoj hry.


Cryengine Sandbox editor

Dnešní herní enginy se nezaměřují jenom na jeden typ hry, ale jsou více univerzální. Princip ale zůstává stejný. Herní engine představuje znovupoužitelnou část hry. Poskytuje základní i pokročilejší funkcionalitu, která je víceméně společná všem hrám. Samozřejmě neexistuje pevná hranice mezi hrou a herním enginem. Některé enginy se snaží o velkou znovu použitelnost, zatímco jiné jsou ušité na míru konkrétní hře a rozdíl mezi tím, co je ještě engine, a co už je hra, je velmi nejasný.

Dále je třeba si uvědomit, že úplně univerzální engine neexistuje a pravděpodobně nikdy ani existovat nebude. Dá se zde vypozorovat jistý trend. Čím pokročilejší (více vysoko úrovňové) funkce engine nabízí, tím více urychluje vývoj aplikace, ale zároveň se stává méně univerzálním. Skutečně univerzální řešení se tak dá dosáhnout jenom na velmi nízké úrovni, takový engine ale zase vývoj příliš neurychlí. Většina enginů je více či méně přizpůsobena pro potřeby určitého typu/typů hry. Pro tento typ hry poskytují vysoko úrovňové funkce a tvůrci hry se mohou omezit pouze na vlastní náplň hry. Častým jevem je také přizpůsobování existujícího enginu pro potřeby konkrétního projektu. Při tomto procesu se použije jenom část enginu, která vyhovuje a zbytek se upraví/přidá tak, aby vyhovoval vyvíjené aplikaci.

Herní engine je tedy znovupoužitelná část hry, která zrychluje a minimalizuje náklady na vývoj nových her. Tento engine si tým může vyvinout sám pro potřeby několika vlastních projektů, nebo si ho může licencovat od jiné firmy, případně využít engine se svobodnou licencí.

Příště se budeme zabývat výběrem a hodnocením herních enginů. Těště se!

Zdroj:
http://games.zcu.cz/Skalsky/thesis.pdf

 DISKUZE -- 3

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 30.05.2016 19:52:51 -- raoul-anon:  mod  
Ani ho nemusím vydávat a už je slavný ... cha. 
 18.05.2016 21:46:03 -- kuma-anon:  seriál  
Až bude tak bude... a kdy vyjde ten tvůj slavný mod? 
 17.05.2016 18:26:23 -- raoul-anon:  enginy  
Se těším a nic, kdy vyjde pokračování? 
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
19.07.2018  od: p2k
13.07.2018  od: kuma
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
cs_volcom
Counter Strike
12.04.2001
cs_home2
Counter Strike
30.03.2001
cs_centraldeapot
Counter Strike
0.01.2001
DOOM 2 FOR HALF LIFE
Half Life 1
(v přípravě)
RBHL
Half Life 1
05.05.2003

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02913 sec. |