NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

PŘEHLED ENTIT

Entity jsou objekty, které se vkládají do herních map (např. zbraň, hráč, dveře, zvuky, tlačítka, světlo). Chování entity je definováno parametry a nastavením. Celkem je zde 196 entit.

Hra:
  Řazení entit: Dle názvu▲ 

env_beam

<<<   >>>  Rubrika: HL1  
Vložil: p2k,  dne: 01.01.2000,  zobrazeno: 4284x

ENV_BEAM

autor:WAD

Takže co to je? Tak jsou to různé lasery páry a prostě sprity. Něco podobného jako env_sprite. Jenom tady se sprit natáhne mezi dva body. Hodně lidí nechápe jak používat tuto funkci i když použití je opravdu jednoduché. Celé se to skládá ze tří bodů. 

1) Musíte udělat něco, co ho aktivuje.V mé mapě sem použil Func_button, ale může to být cokoliv jiného (třeba trigger_once, trigger_multiple).a jako target jsem použil – start.Jak tyto funkce fungují by jste měli vědět. 

2) Určení dvou bodů, na to se používá info_target.Jenom je nějak pojmenujete v příkladové mapě jsem u prvního použil up a u druhého down.

3) Tak teď to hlavní, nastavení entity func_beam: 

(jsou tu popsána i některá nastavení která sem v mapě nepoužil ale budou se vám hodit).

Name -------------------- start (stelně jako target u func_button).
Start Entity –---------- up (to je nastavení prvního info_target).
Ending Entity -------- down (a druhého).
Beam color ------------ jenom click-nete na pick color a vyberete si barvu spritu (já mám použitu žlutou).
Life ----------------------- 0 (při 0 zústane viditelný a při 1 se bude objevovat a mizet, lépe to pochopíte když to zkusíte sami).
Width of beam ------- 100 (hustota beamu, doporučuji zadávat hodnotu nad 50).
Amount of noise ---- 50 (šířka beamu, ale nejlepší nastavení je opravdu těžké odhadnout, chce to zkusit).
Sprite Name ----------- sprites/lgtning.spr (jméno spritu, doufám že každý z vás má sprite wiewer…).
Texture scrol rate --- 50 (rychlost scrolingu, ale to chce zkusit).
Strike again time ---- 1 (pokud u Life nastavíte 1 je to čas za jak dlouho se bude objevovat sprit a pokud 0 tak  tahle položka  je   neaktivní, myslím ve hře).
Damage/second ------ 0 (číslo určuje kolik vám sprit ubere když přes něj přejdete).

A ještě trocha ze záložky FLAGS 

Start on --------------- sprit bude aktivní hned od začátku (takže bod 1 neplatí a pokud ho tam dáte tak ho vypne).
xxxSparks ------------ sprit (v místě info_target) bude sprit jiskřit, je to opravdu efektní.
Decal end ------------ na konci bude po spritu černé propálené kolečko (?).
Shade xxx ------------ bude mizet do prázdna.

 

    Náhled ve worldcraftu                                       A ve hře

  image003.jpg (8827 bytes)  image003.jpg (8827 bytes)

 

       MAPA JAKO PŘÍKLAD: BEAM.ZIP [BEAM.MAP]

A ještě několik tipů:
- Env_beam je jedno kde umístíte (znám člověka který zkopíroval dva a nadával že to nefunguje a něco o info_target nechtěl ani slyšet).
- Zkuste Env_beam několikrát zkopírovat (se stejným nastavením) a změnit jenom barvu.
- A ještě to samé s info_target (ale pozor LIFE musí být na 1).
- Pokud hledáte nějaký sprit pro laser (jako třeba ten kterým projdete a něco aktivujete) tak zkuste laserdot.spr (nevypadá tak ale byl použit v half-life).
- Spolu se spritem zkuste použít i nějaké zvuky a pokud to neumíte tak čekejte na můj další tutorial.
- A pokud chcete radu napište na můj “mejl“ wad@seznam.cz a nebo v diskuzi.
 

 DISKUZE -- 0

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 Poslední vydané entity
05.06.2010  HL1  od: p2k
11.08.2009  HL2  od: mirra
11.04.2009  HL1  od: Vocko
01.12.2008  HL1  od: p2k
01.05.2008  HL2  od: BigManik
 Přehled entit prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2017. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.01839 sec. |