NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 65 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼
Vložil: RuThaN,  dne: 22.01.2014,  zobrazeno: 64619x  

Nejsem příznivcem dlouhých rozborů, pokud nic nepřináší. Doufám že formulování důvodů proč si myslím, že vysoce hodnocené Demon / Dark Souls jsou přehodnocovanými / kontroverzními hrami snad nezabere příliš času a místa. Mé důvody se mi zdají jak prosté k porozumění, tak racionální...

Dark Souls patří mezi skupinu podivných her, které jsou dle mého názoru obecně přeceňované. Dark Souls se v podstatě od ostatních her liší jen jedním zásadním faktem - extrémní obtížností.

Důvody, proč je hra tak dobře hodnocena vidím následující:

  1. Je originální svým zpracováním.
  2. Je to japonská hra v evropsko středověkém fantasy prostředí, které nenese příliš stop japonského zprznění - to je rarita.
  3. Je to temná, smutná hra. Her s takovou atmosférou na trhu moc není.
  4. Říkat to, že hra má moc vysokou obtížnost, a proto je špatná, je paradoxně mezi recenzenty považováno za slabost (respektive jak kdy, kam vítr tam recenze..). Takže nyní je vysoká obtížnost uváděna jako velký klad.

První 3 důvody, proč je hra hodnocena dobře, beru. Uznávám a souhlasím s nimi, ale ten poslední - obtížnost ne. Hru je nutno hodnotit jako celek, pokud některá její podstatná gameplayová vlastnost je extrémně špatně zpracovaná, není jí možné udělovat tak vysoké hodnocení. Dle mého názoru má tato hra takových vlastností několik. Přes veškeré klady tedy jde o hru ve výsledku špatnou, nazval bych jí nepovedeným experimentem.
 

Příliš vysoká obtížnost, postavená na piedestal => opakování stále stejných scén, nutnost se je učit nazpaměť => nuda, frustrace. Pojďme si říct čím vysoká obtížnost může být způsobena.


Vysoká obtížnost je široký termín a může být dána spoustou faktorů, například:

  1. Nestabilitou hry.
  2. Omezeným savováním - ať, už tím, že je možné ukládat je na některých místech (velmi vzdálených), nebo že ukládání stojí peníze (jako v Isharu) atd.
  3. Omezeným počtem opakování dané pasáže (životy v plošinovkách).
  4. Příliš dobrou AI (pustá teorie, až na ultra jednoduché herní prostředí a pravidla, alá počítačové šachy), snad až na hry, které mají hodně omezené možnosti, jako je např. Quake 3, kde stačí, aby se AI rozumně pohybovala a měla super rychlé reflexy a predikci pohybu hráče.
  5. Nutností vykonat šílená comba, alá Mortal Kombat fatality bez chyby, pro průchod hrou (holé přežití)
  6. Vyžadováním příliš rychlé reakce - extrémní quick time eventy a tak. Tzn. vyžadování příliš velkého skillu s myší / gamepadu.
  7. Přílišná hrubá přesila nepřátel, designer jednoduše v tabulkách nastaví, že nepřítel není na 3 rány, ale na 30 a naopak jeho útok zraňuje 30 a ne 3. Takto funguje například vyšší obtížnost v Diablu.
  8. Velmi nízká viditelnost, či hraní poslepu alá Ishar 1, kde v jedné lokaci úplně poslepu hledala jeden z magických tabulek, nutných pro dohrání hry, dále například Doom 3.
  9. Složité hádanky, ač už časově omezené či neomezené, s vysokými nároky na IQ hráče, které na první pokus splní jen málokteří z nich.
  10. Nutností se naučit level, opakovaným hraním,  příliš rychlé timery či moc složité situace, které drtivá většina hráčů na první pokus nevyřeší. Jedná se o podmnožinu vyžadování příliš rychlých reakcí, nebo přílišného intelektu. Zmíněných výše.
  11. Nutnost skoků někam, kam nevidíte, s tím že často znamenají smrt, ale zároveň je takovýto skok občas nutný pro další postup ve hře.
  12. Nemožnost detektovat past či jí vidět (není ani jeden zatracený pixel značka, podle kterých byste ji poznali).
  13. Složité nelogické hádanky, tohle je asi nejhorší peklo, aneb strkáme psa do zásuvky (ja ja das is zupr).

 

Ač obecně nejsem přítelem vysoké obtížnosti, pokud si ji hráč sám nezvolí per featura ala System Shock. Tak ze seznamu výše se dá vybrat spousta příčin vysoké obtížnosti, které se z pohledu designu dají označit jako smysluplné, přijatelné, logické či jak je chcete nazvat. Avšak, stejně tak jsou tam ty, které jsou už z pohledu samotného svého návrhu špatné a prohnilé, a měly by být zatraceny.

Než se dostanu k jejich rozboru, ještě poznamenám, že vysoká obtížnost je velmi "dobrý" nástroj k natahování herní doby, podle mne velmi ubohý, ale mnozí ho používají.

  Většina z příčin výše zmíněné vysoké obtížnosti začne být problémem až v závislosti na svém (řekněme číselném) nastavení, je to problém míry.. alá koření jídla, s ním to taky nesmíte přehnat. Samotný herní element, který jsme příliš "okořenili" není špatný, špatná je míra.

To skutečně špatné, to čisté zlo, je nevhodně navržený herní prvek a mechanismus, který je špatný nezávisle na zvolené míře. A za něj považuji právě, to, že hráč nemá možnost při prvním projití dané pasáže zjistit, jaké nebezpečí na něj čeká. Pokud, mám uvést ten nejjednodušší příklad tohoto jevu, tak je to prostě hra, kde můžete jen chodit, musíte projít skrz minové pole (alá Miny ve Windows), ale nedostanete jejich detektor, ani možnost je detektovat hrabáním, házením kamenů / granátů, prostě jakkoliv. Hraní se pak omezuje na "tupé" kreslení mapy, kam se dá šlápnout a šance projít hrou napoprvé, i když jste ten nejlepší a nejvšímavější hráč je nulová - skill vám prostě k ničemu není.

Dark Souls je dle mého názoru právě příkladem posledního výše zmíněného nešvaru. Jednoduše špatný design, který dominuje celé hře a vytváří extrémní obtížnost, která zastiňuje a znehodnocuje, jinak docela zajímavou hru. Můžeme masochisticky tvrdit, že je pořád ještě její hraní zábavou, ale tato zábava mi přijde asi tak hodnotná, jako střelit se do obou nohou a pak soutěžit v běhu.

Jestliže, by hra nebyla postavená na permanentním opakování, dá se říci, že by šlo o hru, jejíž obdobu, už jsme tu viděli před 12-14 lety. Jmenovitě minimálně na úvod stejně hardcore Die by the Sword, kde bylo problémem projít i tutoriál. Dalšími podobnými hrami, bylo Severance: Blade of Darkness a dá se říct, že i Kings Quest 8 a částečně Ultima IX. Pokud, odečtu nepochopitelný hardcore ultimate status Dark Souls, je to jen mlátička s levelováním a trochu propracovaným RPG systémem (něco jako Diablo z pohledu jiné kamery), založená na dobré "gotické" atmosféře, ale jinak také na velmi zastaralém nudném leveldesignu.

Co myslím špatným leveldesignem? Když si odmyslíte obtížnost a začnete se soustředit, jaký svět, herní prostor, nám vlastně autoři prezentují, tak zjistíte, že není nic moc.

Je to takový podivný slepenec, který by sám o osobě jako herní prostředí neobstál. Jednoduše proto, že lokace jsou prázdné a nedávají smysl. Nepřátele v daném prostředí nedávají smysl. Jen tam stojí, nemají tam co jíst, nemají tam svůj pelech, nemají tam co na práci. Když si toto prostředí porovnáte s plně vybaveným domem, třeba v Morrowindu s desítkami předmětů denní potřeby, smysluplnými místnostmi a nástroji, tak dostanete něco úplně jiného (horšího).
Autoři, ale podobnou snahu vzdali a nasekali vedle sebe magickou louku i gotický hrad, jeskyni, hřbitov plný kostlivců, oživlé sochy, poletuchu, golemy a hydry, draky... poté jim zbyla jediná berlička, jak vše omluvit a vysvětlit. A to totiž, nazvat jimi vytvořené prostředí, složené z jednotlivých nezajímavých levelů "podsvětím" a následně jednotlivé mikrolevely připodobnit k něčemu, jako jsou Dantovy pekelné kruhy, akorát s fantasy potvorami. Jen takto svět Dark Souls dává jakž takž smysl.

Nicméně i takováto hra by byla poněkud nudná tuctová mlátička, kterou už jsme viděli, kterou bychom za deset-dvanáct hodin dohráli a pravděpodobně bychom ji moc vysoko nehodnotili. Jenže autoři se rozhodli z bludného kruhu průměrnosti vykročit, a to velmi originálním způsobem - vysokou obtížností. Stal se zázrak. Na rozdíl od stupidního grindování v klasických japonských rpg, který už recenzentům vadí, jim návnadu drtivá většina recenzentů zbaštila i s navijákem a ještě si načala na této hře honit ega...   Najednou přestala kritizovat to samé, co jim na jiných hrách vadí. Samozřejmě existují i osvícené kvalitní recenze, ale je jich minimum.

Když se na hru podíváte střízlivým pohledem, začnete si uvědomovat, že velká míra neumětelství je vidět všude, nejen v gameplayi, což boří iluzi o skvělých, schopných vývojářích a jejich skvělém opusu. Technické zpracování hry od textur, modelů, přes GUI nebo AI je jednoduše podprůměrné. V roce 2011, už půlka nohy hrdiny na nerovném povrchu ve zdi není přijatelná.
Tímto neříkám, že některé lokace nebo nepřátele nejsou po výtvarné či umělecké stránce zpracování podaření, ale ve většině oblastí hra po technické stránce značně zaostává.

Dark Souls prý má dobrý příběh. Jenže já žádný nenašel. Příběh a postavy naznačené v Intru se nakonec vůbec nekonají, příběh je jen: 2x zazvonit, pak 2x zabít a pak 1x zabít a mezitím grindování a zabíjení bossů, které je víceméně variací na jednu taktiku, udeřit a ustoupit, což není nijak prudce zábavné.

Myslím si, že v herní a v hudební historii bychom našli spoustu vysoce ceněných děl, která se stala slavnými neprávem, omylem jako Dark Souls, které je sice originální kombinací, ale nepříliš poživatelnou, pokud si nehrajete na velkého gurmána, který si rád pochutná na myšlenky pustém gastronomickém pornu, a nakonec si tam najde i existující pointu.

Pokud se dále o Dark Souls bude tvrdit, že je to dobrá hra, je tu nebezpečí, že se tento trend rozšíří a podobných her s programově špatným designem, který je povýšen na modlu tu budeme mít více a budeme trpět. Pokud už autoři ve své hře vysokou obtížnost chtějí, měli by jít dát jako volitelnou, jako například hardcore mod v Diablu II a III.

RuThaN

screenshoty: mobygames.com


 DISKUZE -- 52

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 27.05.2017 16:46:53 -- Karak-anon:  Nesouhlasim  
Promiň ale ty asi hodnotíš nějakou úplně jinou hru. 
 20.05.2017 23:37:20 -- Trotun Flexorr-anon:  Odpoved na clanok  
Autor clanku sa snazi vyvolat dojem nezaujateho recenzenta, ktory ako jediny vidi veci tak, ako by mali byt videne. Jeho interpretacia navodzuje dojem, ze DS je vlastny vesmirny gag, podvod, vykonany na hracskej komunite, pretoze sa nechala zmiast prilisnou obtiaznostou, takze si tu kazdy moze spokojne honit ego a dokazovat si na primitivnej mlaticke s nekonecnym respawnovanim protivnikov, ze je hardcore hrac. Ale chyba lavky. Z clanku vyplyva v skutocnosti len jedno: recenzent ??? o DS vie uplne hovno a hodnoti len povrchne. Pokusim sa to zdovodnit na nasledujucich riadkoch: 1. OBTIAZNOST. Vraj hra je zalozena na principe, ze hrac nema vedomost o tom, co ho caka a tupo prehladava svet, neustale dookola zabija tie iste bytosti, co je zaroven de facto jedinou prekazkou v inak primitivnej mlaticke. Autor si zrejme neuvedomuje fakt, ze objavovanie neznameho je uzasnou motivaciou a zrejme nevie, ze prave DS je na nezname prvky a detaily viac nez bohata. Presne to, co opisal ako neduh, je dovodom nevidanej  
 01.07.2016 14:45:53 -- Rengy-anon:  ...  
očividně to psalo děcko: 1chce pouze skvělou grafiku 2chce jednoduchou hru kde budete mít 10 minut než vás enemák vůbec zabije. 3tahle hra byla konstruována jako výzva což znamená že stěžování si na obtížnost je slabost a hloupá výmluva vaší neschopnosti. 
 04.04.2016 22:52:17 -- Kuba-anon:  ...  
prominte ta hra byla vlastne konstruovana jakoby.tak aby to prostredi vypravjelo samo za sebe ano hraju dark souls ale hral jsem i jine hry ktere mnely volitelnou obtiznost ale bylo tam tolik katscen nes hrani cos mne u her vadi u dark soul je to jakose zivotem nemyslym to doslovneproste mam rad vyzvi a kdo ne ten je jen loutka ve skrini take nepouzivana nerikam ze u dark souls travim hodiny vjetsinou sem venku ale zahraju si to jen pro relaxaci ano je to obtizne ale zabavne ale na druhou stranu chapu tvuj nazor prece se ryka 100 lidi 100 chuti ale podle meho nazoru je dark souls umnelecke dilo ackoly to nekterym z vas mozna pride jako urasku umneni mysleno jako to klasicke umneni ja bych to spis prirovnal k apstrakci ktar je zolzena na tom aby ste byly inteligetnejsi aby ste pochopili co tvurce tim zamislel PS:jsem dizlektik pokud by tam byly chyby jak stylisticke tak pravopisne tak se omlouvam 
 20.02.2016 04:35:43 -- Benito-anon:  ...hlavně klid  
RuThaN to zajímavě rozebral. Je to přesně tak, lidi stráví ve hře desítky hodin a pak to pochopitelně zuřivě obhajujou, protože nemůžou říct, že prolézání několika lokací zvovu a znovu, je ten jejich zajímavej život. Právě jsem odinstaloval DS2 a umyl si ruce a mám se fajn. Sice jsou tam zajímavý ty všelijaký monstra a lokace a oproti prvnímu dílu, je tam i míň hnusu a hnisu, ale to ovládání a blbá kamera, to je hnus. Hrál jsem myslim dost her a všude máte klávesu W-běh dopředu, S-chůze pozpátku, A-ůkrok vlevo, D-úkrok vpravo, ale v DS je to tak, že po zmáčknutí daných kláves, prostě běžíte podle kláves, takže W je stejný,A-postava se otočí vlevo a běží vlevo, to samé vpravo a S-postava se otočí a běží do kamery! To je taková hovadina! Jo v některých hrách to taky bylo, ale i s možností nastavit si normální úkroky vpravo vlevo. No a stačí vytvořit koridory s propastí a jenom, kvůli blbý kameře a ovládání pohybu, máte  
 03.01.2016 23:27:16 -- p2k:  ...  
Ruthan uz mi neodpovida takze nevim co s nim je. Nazorum jsme tu dali redaktorum vicemene svobodu. Proto zde mame diskuzi kde se muze kazdy vyjadrit s cim souhlasi nebo nesouhlasi. Je pravdou, ze se zamerujeme na modifikace, ale muzeme dat prostor i tomu kdo pise o hrach - zajimavost a rozdilnost nazoru k tomuto tematu doklada pocet prispevku. Na hernich webech take pisi o modifikacich i kdyz minimalne. Ruthan psal clanky z pohledu tvurce her a snazil se v clancich navrhnout reseni. Co ja vim tak oproti autorum kteri pisou do mainstreamovych hernich webu nepotreboval nikomu lichotit. Inteligentni nezavisly ctenar si precte konkretni clanek, komentare, udela si svuj obrazek a nasledne ma take prostor k vyjadreni sveho nazoru. 
 03.01.2016 00:33:46 -- kuma:  ...  
Ruthan uz neni nejakej cas nasim redaktorem a koukam ze uz se svuj clanek ani nesnazi nejak obhajovat, zabyvame se tu modifikacemi, za mne bych ty clanky co sem ideove nepatri asi dal do nejake samostatne sekce, pripadne uplne pryc. Prece jen davat prostor nazoru mimo misu co ukazuje nepochopeni dane hry jak je zretelne v clanku je diskutabilni. Stejne to dokazuje obrovsky pocet negativnich nazoru na clanek a jeho obsah... 
 02.01.2016 14:40:00 -- Petrjasal-anon:  Špatný výběr  
Když víte,že je to hardcore RPG a vy nejste zrovna fanouškem takovýchto her, neměl jste se do toho vůbec pouštět. Hra vás pak nemůže vtáhnout do svojí atmosféry když se tomu už odpočátku bráníte. Zvláště jestli jste si zvykl na obtížnost z Call of Duty nebo Battlefield, kde vás nepřátelé trefí tak maximálně náhodou a kde příběh prakticky moc není a k hrání vám stačí 4 klávesy a myš. Vše je jen o správném výběru hry, přece si nevyberu Need for Speed když vím že chci závondní SIMULATOR. 
 14.12.2015 01:06:20 -- DSlover-anon:  žádný  
Už delší dobu se učím hluboce respektovat názory ostatních lidí se kterými nesouhlasím, ale po přečtení tohoto článku jsem zjistil, že jsem se nenaučil vůbec nic XD  
 23.11.2015 16:52:42 -- defrag-anon:  DS  
Koukam ze nekteri diskutujici zde proste nesnesou jiny nazor nez na kery jsou zvykli z mainstreamu. Holt hodnoceni placenyho recenzeta bude vzdy vic ohnute pro vydavatele. A tvrdit ze kazda recenze je subjektivni mohou pouze lamy co nemaj hardcore prehled. Co takhle novy Star Wars Battlefront zrecenzovat ocima Ruthana, to by mne vazne zajimalo jak by to dopadlo. Taky sracka jako vsechno, zejo... : 
 15.11.2015 19:44:13 -- RClikvidator-anon:  Příběh zde je!!!  
V DS je příběh , ale dost nenápadný a schovaný ,ale jinak dokonale propracovaný. Pokud se například koukneš na popisek jakéhokoli předmětu najdeš tam kus příběhu. Lokace také vyprávějí příběh.Ten příběh nevidíš jen proto že jsi zvyklý z ostatních her že do tebe příběh hustí cut scénama a neumýš příběh hledat což se ani nedivím když jsi se ani nepokusil. Každý boss má svůj vlastní příběh pokud ho nedokážeš najít tak si na netu najdi lore videa ve ,kterých je příběh dost dobře rozebrán.A tato hra je o obtížnosti a néní pro každého je to pro hard-core hráče ,kteří hledají výzvy pokud to nezvládneš dohrát tak k nim nepatříš a tvoje blbost že sis to koupil i když je ve většině obchodů v popisku hry napsáno por hard-core hráče. 
 25.07.2015 14:50:00 -- jabu-anon:  ...  
Mrzi me ted moje navsteva tehle stranek a o jeden bod zvysena navstevnost. To ze Te souls hry nebavi Ti neberu. Ale Tvoje zduvodneni je uplne mimo. To jsk se vyjadrujes o F. Fukovi znamena, ze Ti je tak max. 15 let. O DS nic nevis a neni to hra pro Tebe. Nepis o ni, delas ze sebe jenom zbytecne debila. Pic 
 21.04.2015 08:14:27 -- sergey-anon:  ...?  
jsi debil? 
 29.12.2014 02:33:45 -- Mothra-anon:  ...Nevšímavosť  
Z článku cítiť, že autor sa snažil hru silou-mocou zhodiť. Prečo? To už je jeho problém. Dark Souls prý má dobrý příběh. Jenže já žádný nenašel. - to akože fakt? A všimol si si teda aspoň dizajn mapy, ako sú jednotlivé lokácie navzájom poprepájané? Ehm, asi nie, pardón 
 28.12.2014 22:56:30 -- makalik-anon:  ...  
Dark souls má vychytaný RPG prvek a to ten, že se vylepšuješ učením...je jedno kam bodíky naskládáš, protože ti přidají takové zanedbatelné minimum, že ti je prakticky ze začátku k ničemu. Bodíky který potřebuješ je SKILL s velkým S.... Level design? ten může pomlouvat jen člověk, který hru pustil, dostal na holou a šel se vybrečet na tyhle stránky 
 25.12.2014 18:19:04 -- Morfeus..-anon:  Haleluja  
Jo boha jeho lépe bych to nenapsal. Zkoušel jsem to taky hrát pak i s trainerem a nesmrtelností abych snad prožil příběh bez zbytečného umírání a stejně to po pár hodinách vypnul. Myslím že pokud si bude chtít někdo zahrát stejně kvalitně hru jako Dark Sousl. může hrát jakoukoli stačí si svázat pravou ruku za záda a hrát jen jednou a pro jistotu si useknout ještě4 prsty ták a můžete hrát cokoli 
 28.10.2014 14:29:30 -- Sarius-anon:  ...blbost 2   
Jeste k tomu dodavam ze kedze nejsi decko odchovany na cod a battlefied neurazam tieto hry libi se my podle mne sou jen trochu moc lehke tak to umis hrat a pri tom jist chypsi pit colu. Jeste ktomu svetovy rekord bez bugu je okolo 50 minut kdyz jak se divam tys to hral 1 hodinu a prd vis neco o hre.  
 28.10.2014 14:16:51 -- Sarius-anon:  ...blbost  
Takze ja hru dohral 3 krat a neni az taka tezka kdyz mas gamepad jeste pribeh najdes jenom kdyz nejste slepy protoze si ho musite najit sami nestrkaj vam ho do tvare jako vposledne dobe vsechny hry. Ktomu jeste ze ta hram ma unikatny styl neni hnusny ktomu sou tam bossove ktere nemusite zabit a sou tam i tajny dlccka v kterej sou taky bossove a podle meho nazoru je skvela na grafiku si po hodine zvyknes ani nevis jak. 
 05.10.2014 17:27:48 -- feny-anon:  ...ještě k té obtížnosti  
Tadle hra nejni těžká, jenom je plno lídí zvyklejch na jinej standart. Když dneska nainstaluješ nový rpg jenom běháš a biješ. Tady musíš hold používat hlavu a ne jenom spamovat útok a hrabat exp. 
 05.10.2014 12:10:45 -- Rimsy-anon:  Souhlas  
S autorem souhlasím, má podobný názor na hru jako já - je hnusná, kamera divná, nelogičnosti, nemožnost zvolit obtížnost = záruka dlouhého hraní .... No a přestože si tohle všechno uvědomuju, hraju jí hrozně rád, vždycky mě nasere, ale je to hra která mi na trhu chyběla jsem rád, že tu DS vedle Skyrimu, Shadow of mordor, Zaklínače jsou. 
 26.08.2014 09:46:57 -- irdzi-anon:  ...leveldesign  
Leveldesing týhle hry je právě to nejlepší na herní scéně. Nezlob se autore tohoto článku, ale mapa skutečně není potřeba a zajímalo by mě, která hra podle tebe má dobrej leveldesing pááč levely jako New Londo Ruins, Seens Fortress, Anor Londo by se měly vyučovat a jako celek působí jako jeden svět. Komu toto může vadit jsou osoby libující si v tupých tunelech ... Vysokou obtížnost hra má, protože jsi nepochopil něco z gameplaye - celý Dark Souls se dají projít na levelu 1 - který jiný RPG toto dovoluje?. Celej článek bych shrnul takhle: Hru jsem nepochopil, nešla mi, nesedla mi a tak napíšu článek o tom, jak je obtížnost blbá, leveldesing je na mě moc složitej ... dohrál autor tu hru nebo kde skončil?. 
 17.08.2014 22:31:47 -- Hráč-anon:  ...  
Dark Souls a Demon Souls byly vždy o obtížnosti a o výzvě. Není to žádná hra pro hráče bez trpělivosti a snahy. Koukal sem že někdo psal recenzi jak je tato hra nesmírně obtížná-kvůli tomu ji špatně ohodnotil. Jestli hledáte výzvu, jste vítáni. Jestli vás naštve že hned zemřete jděte hrát Zaklínače či nějakou jinou lehčí hru. 
 12.07.2014 18:49:35 -- Tvoje noční můra-anon:  ...debilismus  
Když už člověk píše recenzi na hru, měl by nejdřív o dané hře něco vědět. Naprosto subjektivní názor.. Hra je těžká, proto je špatná.. Tato hra je postavená na skillu hráče. V této době jsou hry nehorázně jednoduché, že mě z toho pomyšlení občas bolí prdel. Darksouls 2 nemá sice skoro žádný děj, ale to u této hry není potřeba, protože hratelnost je bezkonkurenční a jediná na trhu. 13 naprosto debilních důvodů, proč je hra těžká... Hra je těžká, protože ji neumíš hrát. Hauk. Domluvil jsem  
 02.07.2014 11:37:41 -- raby-anon:  k článku  
hodin prechádzať nudnými levelmi aby som ho našiel, stačilo trošku viac pracovať na leveloch a bola by to podla mna velmi dobra hra,tiež by bodli mapy levelov som v tom stratený, moj záver by bol taký že je to hra ktorá vám ponukne neskutočnú výzvu na ktorú musite mat hlavne trpezlivosť ,hodnotenie číselné 6/10 
 02.07.2014 11:29:54 -- raby-anon:  k článku  
ten level dizajn je podľa mna otrasný, čo sa týka prepojenia tak fajn ale čo sa týka výzoru no bieda, stačí si všimnúť ako často designery použili ctrl+c , ctrl+v napriklad našiel som 4x tú istú katedrálu v troch rôznych lokáciach len z menšími zmenami, časté použitie nezmyselne dlhých priestorov kde nakonci nič není, obtiažnosť je dosť vysoká aspon pre mna a to hlavne neskutočné veľa pádov s miniatúrnych ríms a to hlavne kvoli tomu že autori na dve strany postavia lukostrelcov cez ktorých sa musím 10x predierať kým ich dostanem ,zbytočná flustrácia ,pochopím ked je obtiaznost vytvorená nárocným súbojom proti bossom alebo iným to sa mi páčilo, pre mna táto hra zaujimavý zážitok s hladisko hratelnosti , z hladiska level designu a opakovania stále toho istého koniec, a na koniec už som pri finálovom bosovi ale nechce ma tam pustit pretože som kdesi zabudol neakeho ineho bossa neviem kde v riti može byť schovaný pretože som si nevšimol kde by mohol byť takže jebem na finale pretože sa mi fakt nechce niekolko hod 
 02.06.2014 01:40:42 -- RuThaN-anon:  ...  
Tak vam jeste dluzim ty obrazky z konce DS, tady je muj character sheet a obrazek myho hrdiny v poslednim levelu: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2741044/DarkSoulsEndProof/DS-FinalLevel .png https://dl.dropboxusercontent.com/u/2741044/DarkSoulsEndProof/DS-RuThaNLeve l100.png Jirak sorry, ale tenhle web neumi nic jako upozorneni na novy prispevek v diskuzi, takze jsem chodim nahodne, kdyz si vzpomenu. Jinak doporučuju, jeste na netu vyhledat porad Nekonecne labuzo s Frantou Fukou, kde tento 20 let vycpely pozer DS obhajuje.. pro me to jasne ukazuje jaci lide DS tak uctivaji.  
 22.05.2014 17:50:44 -- JaRe-anon:  ... cont.  
Co se týče obtížnosti, tak se můžu leda opakovat: ta hra je těžší, než dnešní průměrná hra, ale není tak těžká, jak si o ní lidé, co ji neznají, myslí. Jasně, častěji v ní umíráš, ale to nijak nevadí, smrt není game over ani život dolů, jenom teleport k ohníčku a respawn základních potvor. Vůbec nechápu tvou logiku: tu hru nemáš rád, nechápeš ji a nebaví tě, přesto se ji snažíš dohrávat a vysvětlovat ostatním, proč je špatná. Proč to proboha děláš? Jediné, co dokazuješ, je, že jsi šašek. 
 22.05.2014 17:48:26 -- JaRe-anon:  13 bodů  
Ach jo, tak klidně bod po bodu, aneb proč ani jeden ze třinácti bodů s DS nijak nesouvisí: 1 no comment, 2 v DS hra ukládá pozici pořád, po každé akci a téměř neustále, 3 nic takového v DS není, můžeš si umřít, kolikrát chceš, 4 o příliš dobré AI se jistě nedá v DS mluvit, 5 šílená komba tu nejsou, jediná náročná věc ve hře je parry, které nemusíš dělat a na většinu bossů stejně nefunguje, 6 žádné QTE, 7 nepřátelé jsou adekvátní, pokud někteří ne, jsi ve špatnou dobu na špatném místě a můžeš jít jinam duchové v DS1, 8 hraní poslepu je leda v Tomb of Giants a to je gameplay - vezmi si lampu, zakouzli si světlo, nebo to holt projdi, 9 složité hádanky? Really? 10 moc nechápu, naučit se level jistě pomůže, ale rozhodně to k ničemu nepotřebuješ, 11 nevím o žádné lokaci v Souls hrách, kde by tohle bylo, 12 všechny pasti jsou vidět nebo slyšet, 13 viz 9. Co se týče obtížnosti, tak se můžu leda opakovat: ta hra je těžší, než dnešní průměrná hra, ale není tak těžká, jak si o ní lidé, co ji neznají, m 
 18.05.2014 03:15:10 -- RuThaN-anon:  Dukaz misto kecu..  
Ted jsem na chalupe, takze tu mam jen PS3 savy v Cloudu z Demons Souls a iPrkno fotak, DarkS muzu pripadne ukazat taky. Na obrazkach nize, muzete videt muj nick, takhle by si nekdo jinej nepojmenoval, je tma i videt i obraj monitoru, ze je nazivo. Level 90, jsem mel nakonci hry, potom co mi finalni boss sebral asi 8 levelu.. jak vidite, tak mam na sobe advance brneni a u predemnou sedi npc, ktera se pozdejsi fazi hry vyztati, coz znaci, ze jsem v tzn. New game+, ktera se pristupnila, az po dohrani na normal.. Linky: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2741044/DemonSoulsEndDukaz/IMG_0209.JPG https://dl.dropboxusercontent.com/u/2741044/DemonSoulsEndDukaz/IMG_0210.JPG  
 18.05.2014 03:07:00 -- RuThaN-anon:  ...  
JaRe: Nesouhlasim, ze DS neni tezka hra, je to tezka hra, protoze kdyby nebylo te silene obtiznosti, tak je herni doba asi tak 5x,10x kratsi. Obtiznost zde umele natahuje herni dobu. Jinak odmitanim nazoru, ze hra je tezka, u me lidi, kteri ji obhajuji padaji uplne mimo realitu. Hra tezka je, to je objektivni fakt a da se to jednoduse otestovat na lidech ale samozrejme i takova hra se da nasprtat.. jenze ja vzdycky daval prednost prirozene inteligenci a ne biflovani. Jinak ja vam odehrano kde co, ale nemyslim si, ze bych byl linej nebo neschopnej hrac, ale tato forma obtiznosti me krome masochisticky radosti, ze jsem to dal, fakt nic neprinasi. A netvrdim, ze ta serie nema jiny kvality, ale obtiznost je jeji nesilnejsi rys, tak ho neni mozne ignorovat. Dal rict, ze 13 z 13 je spatne, ale nerozepsat proc, je opet nulovy argument. 
 18.05.2014 03:00:40 -- RuThaN-anon:  ...  
Proc jsme dohral hru, kterou nemam rad, protoze lidi, by jednoduse rikali, ze jsem si to nevytrpel, ze kvalita prijde s casem, ze lepsi je konec hry a tak. V techto pripadech si to clovek musi vyzrat. Jinak udajne dohral, ja vam udelam nejaky fotky. Jinak ten utvar neni recenze, ale uvaha a neresi hru jako celek, nerikam ze by to neslo rozsirit, ale puvodnim zamerem recenze nebyla. 
 18.05.2014 02:54:51 -- RuThaN-anon:  ...  
Klavesnice - vs Gamepad - klavesnice je lepsi, respektive dohral jsem s ni DS, na PS3 jsem musel hrat Demon souls na gamepadu, ale i takovej gamepad lamer jako ja to dal. Jinak vsechno jsem to hral poctive v Offline modu. 
 18.05.2014 02:53:25 -- RuThaN-anon:  Tak i Demon Souls done.  
Dneska jsem dohral i Demon Souls, jelikoz jsem mockrat slysel, ze jsou lepsi, skutecne v necem o kousek lepsi jsou v atmosfere, ale zase je tam min ohynku.. Na mem nazoru to nic nemeni. 
 16.05.2014 15:16:45 -- JaRe-anon:  Nesmysl  
Problém článku je, že je celý postavený na nesmyslné premise: Dark Souls je hrozně těžké - Lidi hru chválí, aby ukázali, jak jsou dobří. To je blbost. Zaprvé Dark Souls není těžká hra. To, že se v ní víc umírá, neznamená, že je těžká. Je asi těžší, než dnešní průměrná hra, ale vzhledem k tomu, že spousta her se dá dohrát bez jakékoliv snahy, tak to není nijak vypovídající. Že to autorovi nesedí, je jiná věc, někdo se prostě nechce u her snažit, chce odklikávat film, fajn, je ale blbost vydávat svůj názor za svatou pravdu a ostatní za celosvětové spiknutí. Dark Souls je jedna z nejlepších her, které jsem kdy hrál. Ani náhodou proto, že je těžká. Mimochodem, z tvých nahozených 13 bodů, které dělají obtížnou hru a které jsou už samy o sobě diskutabilní neplatí o Dark Souls ani jeden, což o kvalitě článku a pochopení hry asi taky docela vypovídá ; 
 10.05.2014 10:32:36 -- LP-anon:  Nechceš psát recenze  
základem recenzí je najít si svého recenzenta, tzn. člověka který má na hry obdobný názor jenom tak se člověk může udělat obrázek o hře jestli ho bude bavit nebo ne, tento článek mi dokonale mluví z duše. nevadí mi obtížné hry ale hnusí se mi hry které zvyšují obtížnost díky nemožnosti cokoliv uložit a nutí mě neustále dokola opakovat totéž 
 06.05.2014 13:26:58 -- Dark Demon Souls-anon:  ???  
Je spíš otázka proč, autor tu hru vůbec hrál a údajně dohrál, když na ni tak plive. Raději si zahraju takovouhle hardcore hru 180 hodin sem se náramně bavil a umíral, než nějakou jinou přístupnou masám, kterou mám dohranou za 8h a u které se nudím. Je dobře, že se občas najde takový herní klenot a myslím, že je tolik her pro slabší hráče, že si snad můžou vybrat jinou a nemusí hned nadávat, když jim hra nevyhovuje. Jinak hráno a kompletně dohráno na PC s klávesnicí a myší. Moje hodnocení: atmosféra, hratelnost, design, příběh 10/10 
 29.04.2014 23:57:04 -- lol-anon:  ...lol  
Obrázky z první hodiny hraní, dál se autor nedostal :DDD 
 26.04.2014 21:53:28 -- Urbi-anon:  Klavesa ci Game pad?   
Chalani cim sa lepsie hra Dark Soul II na PC Klavesou ci gamepadom? Dik za radu 
 25.04.2014 09:53:14 -- araaaaaa-anon:  nějak tak  
Teda... Tys vypsal přesně to, co na této hře vidím já... 
 23.04.2014 17:57:54 -- Epic-anon:  to RuThaN  
Já se jen pokusil poukázat na chyby v argumentech a konečném závěru. V tomto článku nelze najít nic, s čím by se dalo souhlasit a pak je někde chyba. A hra svým způsobem lehká je, ale vysvětlovat to někomu, kdo hrál hru pravděpodobně staženou kdoví odkud a ani neměl anglickou verzi je nejspíš zbytečné.  
 23.04.2014 04:14:45 -- RuThaN-anon:  ...  
Podobny clanek ma tu nevyhodu, ze tam clanek nikdy nenapise vsechno, co by se dalo. Jde spis o par hlavnich argumentu o vyjadreni hlavniho zaveru. Vetsina vasich prispevku jsou prazdne obecne hodnoceni neco si precti, nic si nepochopil, nejhorsi vyrok.. to jsou argumenty tech co vlastne zadne nemaji., takovymi se tezko cokoliv dokazuje. Jelikoz, jsem hru dohral, tak jsem musel najit zpusob, ktery se dala hrat. Samozrejme se najde i nekdo s sikovnejsi koordinaci mozku a prsty, ktery bude umirat mene, protoze v nem pripade nebyl problem ve strategii hrani samotne. Samozrejme stezoval jsem si to sobe sam, protoze jsem nehral s nejakymi videi, wiki a neprovadel salta v platovym brneni.. Nicmene tvrdit, ze hra je lehka je nesmysl, i lide, ktery ji chvali tohle obvykle netvrdi. Kvalitni soubojovy system - tady je problem v tuposti nepratel, na ktere se da aplikovat porad stejna taktika. Jinak ano ten system je po hrichu lepsi, nez ve vetsine her, kde staci grindovat levy tlacitko - je tady nekoli 
 21.04.2014 18:12:19 -- Epic-anon:  Pro rádobyvtipného hatera  
Ajéje, někdo tu evidentně neumí číst. 1. Nepochopil jsi, nemá cenu ti to vysvětlovat. 2. Viz první bod, akorát dodám, že kupříkladu dohrát hru se základní výzbrojí dá hře úplně jiný rozměr. 3. Atmosféra není nic nového? Každá hra má jinou. Jaktože to není nic nového? 4. Jmenuj jedinou hru, která by měla vyřešené pvp stejně jako Dark souls. Protože online hraní je zde něco unikátního. Je směšné, jak si zaslepení hateři vycucávají nadávky z prstu a paličatě zadupávají každý pozitivní komentář... 
 21.04.2014 17:03:19 -- Unepic-anon:  Re: Epicovy nesmysly  
A zase snůška blábolů od jednoho potrefeného fanboye Epica. 1. To má většina her. Kdo umí, tomu obtížnější hra vždy připadá časem lehká. Akorát že mnoho her má obtížnost posunutou níže, takže ji zvládne skoro každý. To je pseudo argument, který je navíc opět založen na honění aga. Méně obtížné hry jsou údajně neférové proto, protože je zvládne většina a proto si na nich zoufalci nemohou mastit ego. : 2. Když se učíš a pamatuješ si postup, jak někoho porazit, těžko můžeš pořád nacházet nové výzvy. Naprostý nesmysl. 3. Atmosféra souhlas, ale to není nic nového, tu mají i jiné hry. A level design popsal trefně samotný článek. 4. Opět nic nového ani extra výjimečného. Je směšné, jak se fanboyové pokoušejí plácat pseudoargumenty a vynášet do nebe všechno, co hra obsahuje. 
 16.04.2014 12:43:07 -- Rodrigo-anon:  ...  
Počet odehraných hodin jako nová móda? To těžko... Nedokážu si představit masochistu, který by hrál blbou nezábavnou hru jenom proto, aby se mohl pochlubit stovkou odehraných hodin. Dark Souls je super atmosferická záležitost, která mě chytla jako máloco v posledních letech. Perfektní level design, skvěle vybalancovaná obtížnost, propracovaný bojový systém. A jak tu zmínil kolega přede mnou - férovost. Ukaž mi podobnou hru, která tohle všechno má. 
 13.04.2014 22:10:21 -- Epic-anon:  Dodatek  
2x zazvonit, pak 2x zabít a pak 1x zabít a mezitím grindování a zabíjení bossů... Tohle bych tesal do kamene jako nejstupidnější výrok všech dob. Příběh celé hry by se dal popsat v menší knize a to ani nepočítám možné interpretace, které by celkový rozsah dále zvětšovaly. ...na velmi zastaralém nudném leveldesignu... Můžeš mi prosím osvětlit, co přesně se ti na úrovních nelíbí? Já si naopak myslím, že právě leveldesign je jednou z nejsilnějších stránek hry. Ne, opravdu nemáš nejmenší tušení, o čem píšeš. Příště si o hře najdi nějaké informace, než o ní něco začneš psát. 
 13.04.2014 21:58:17 -- Epic-anon:  Snůška keců 2  
přidal trošku atraktivního příběhu, který se dá interpretovat různě a vše zabalil do temného středověkého světa. A do toho všeho hodil nás, hráče, abychom si v tom nějak poradili. Proto ty hry dostaly v hodnoceních devítky/ desítky. Ta obtížnost je v podstatě bonus. Prosím, smaž tento článek. Tvá elaborace nedává smysl, protože jsi hru nepochopil a tak šíříš zbytečné bludy. 
 13.04.2014 21:56:44 -- Epic-anon:  Snůška keců  
Obávám se, že jsi D. Souls sérii vůbec nepochopil. Hlavní předností těchto her není přehnaná, nemožná, nelogická obtížnost, jak se mylně domníváš. Jak Dark souls, tak Demon\'s souls dostaly vysoká hodnocení z úplně jiných důvodů. Důvody jsou: 1. Férovost To, jak si hráč ve hře povede, záleží na skillu daného hráče. Jsi lama? Budeš umírat a hru možná nikdy nedohraješ. Jsi veterán, který už ve hře něco zažil? Hru projdeš s prstem v nose. Hra není ani zdaleka tak těžká, jak ji všichni prezentují. To jen hráči vyměkli. 2. Znovuhratelnost Hru lze projít 1000x a stále nalézat nové způsoby hraní, nové výzvy. 3. Atmosféra a příběh Pokud hráč není líný, poslouchá při rozhovorech s npcčkama a čte pečlivě popisky, pak dostane příběh, kterému se máloco vyrovná. Lokace dávají perfektní smysl, příběh do sebe krásně zapadne. 4. PvP Když zabíjení UI omrzí, přijde čas nakopat zadky ostatním hráčům po netu. Fromsoft vytvořil hry, ve kterých vytvořil rozsáhlé světy, se spoustou možností vývoje postavy, 
 13.04.2014 00:46:23 -- RuThaN-anon:  ...  
Jak jsem psal, ja to dohral, takze tenhle argument pada. Jinak, kdyz pisete, ze nemam pravdu a jde o neco faktickeho ne pocitoveho, tak by bylo dobry napsat kde. To kolik hodin mam, kdo v cem odehraneho to nejaka nova moda.. ale jako argument to nemuze fungovat. To by nejlepsi muzika byl Michal David toho mam proti svy vuli naposlouchanyho taky mraky hodin, protoze ten hnus vali vsude.. 
 12.04.2014 22:30:31 -- eLSamu3ll-anon:  ...mno asi tak, ze  
Jak se rika 100 lidi 100 chuti... nebot s tebou nemuzu souhlasit v jedinem bode. A ne jenom ze nemuzu souhlasit, ale v mnoha nemas ani pravdu. Podle tveho clanku mam pocit, ze jsi hru zousel ale tzece jsi se nechytal, presto by jsi chtel ale neslo ti to. Proto tento rozporuplny clanek ve kterem se snazis trolit ohledne obtiznosti, ktera v konecnem dusledku ani neni tezka... Nebudu ti rikat jaka hra je, obrazek jsis udelal sam... Jen dodam, ze tohle je typ hry ne pro ty, kteri maji radi vyzvu,HCore, nebo podobne, ale pro ty, kteri maji na hrani cas,jsou trpelivy,a jsou ochotni pristoupit na dane pravidla...jo a maji pristup k internetu : Ale 100 lidi 100 chuti...jj... Za me ? DarkS 1127hod, 10 z 10ti , DarkS 2 zatim193hod, 7,5 z 10ti... 
 12.04.2014 15:36:58 -- Strayker-anon:  Súhlas  
Presne tak, súhlasím so stanoviskom, že táto a iné pseudorevolučné hry, ktoré sa stávajú modly by mali recenzenti hodnotiť pokiaľmožno čo najviac objektívne a nedávať tomu absolutistické čísla typu 9/10, alebo dokonca 10/10, pretože z objektívneho hľadiska si to tá hra skutočne nezaslúži. Keď už kvôli ničomu inému, tak kvôli absencii príbehu.  
 07.04.2014 13:56:25 -- ajdesechlastat-anon:  ...a  
souhlas s článkem 
 04.04.2014 13:37:14 -- unLuckykiller-anon:  Troll  
LoL dobrej troll 
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
16.02.2017  od: kuma
15.10.2016  od: p2k
14.09.2016  od: kuma
09.06.2016  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
RBHL
Half Life 1
05.05.2003
Anaphora: The Awakening
Half Life 1
(v přípravě)
HALF LIFE: NUKE LIFE
Half Life 1
(v přípravě)
TERRORIST ATTACK
Half Life 1
09.10.2005
WORST HOLIDAY
Half Life 1
14.10.2005

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2017. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.03067 sec. |